Matte

Det tog sin lilla tid, men nu äntligen sitter jag och pluggar matte. Sitter och gör ett gammalt prov så kommer jag till en fråga om ränta på banken som lyder: Vargen har lurat Lille Skutt på 32 000 kr. Han sätter in pengarna på ett konto i Luxemburg med 4 % ränta som betalas ut varje år. Hur mycket har Vargen på kontot efter tre år? Helt normalt tal lixom, så jag börjar lösa det. Sen märker jag att under talet står det inom parantes: Vargen åkte fast efter 4 år då Krösus tjallade på honom. BROTT LÖNAR SIG INTE. Jaha tänker jag... Det var lite skumt. Det lät inte lika roligt nu när jag skrev det, men jag har tråkigt så för mig var det väldigt roligt. Nu borde jag fortsätta med pluggandet, men jag orkar typ inte. Haha, har suttit i typ en kvart totalt. Åh herregud vad jag suger..

/ Karro ♥
Dear math, I'm not a therapist. Solve you own problems.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback